„Roda“: Izložba Jovana Soldatovića i Kramara u Galeriji BelArt

Kramarova zbirka Bele rode u dijalogu sa skulpturama Jovana Soldatovića biće predstavljena na izložbi u Galeriji Bel Art, koja će biti otvorena u utorak, 26. oktobra, od 19 časova.

kulture.rs • 20. novembar 2024.

foto: Galerija Bel Art

Ova postavka traga za vezom dve različite umetničke strategije, Kramarove okrenute istraživanju u polju fotografije i Soldatovićeve realizovane kroz skulptorske forme. 

Susret ova dva umetnička koncepta ukazuje na zajedničko poštovanje izduženih, elegantnih formi. 

Kramar to čini u svojim fotografijama posvećenim rodama. 

Bilo da fotografiše njih ili njihove simbole, predmete posvećene njima, fascinira ga vertikalno postavljena forma. 

Motive za svoje fotografije pronalazi u Austriji, Hrvatskoj, Srbiji, Rumuniji, Moldaviji, Mađarskoj i Poljskoj. 

Ideja vertikale je permanentno prisutna u delu vajara Jovana Soldatovića. 

Ona je dominantno i konsekventno zastupljena u celokupnom umetnikovom opusu ponajviše u njegovom poetsko metaforičkom pristupu temi čoveka i ljudske figure a u animalističkom opusu u figuri rode ili čaplje.

Jovan Soldatović (Čerević/Srbija, 1920 –  Novi Sad, 2005), diplomirao na Akademiji za likovne umetnosti, vajarski odsek, u Beogradu 1948. godine u klasi profesora Tome Rosandića. 

Od 1949. do 1953. godine, radio je kao saradnik vajara-majstora Tome Rosandića u Državnoj majstorskoj radionici.

Prvu samostalnu izložbu priredio je u Galeriji Grafičkog kolektiva u Beogradu 1952. godine. 

U Novi Sad se vratio 1953. godine, gde je po pozivu učestvovao u osnivanju vajarskog odseka Više pedagoške škole, u kojoj je i prvi profesor vajarstva. 

Učestvao je u osnivanju prvih ateljea na Petrovaradinskoj tvrđavi. 

Kao stipendista fonda “Moša Pijade”, 1965. godine, proveo je dva meseca u Londonu i Parizu. 

Do penzionisanja je bio vanredni profesora Akademije umetnosti u Novom Sadu. 

Dobitnik je brojnih nagrada i priznanja za svoj umetnički rad. 

Njegovi radovi nalaze se muzejima i privatnim kolekcijama u zemlji i svetu. Autor je velikog broja javnih skulptura i spomenika.

KRAMAR (Beč/Austrija, 1971), studirao komunikologiju, istoriju i politiku u Beču, ali posle mnogo godina odustaje od studija. 

Konceptualni fotograf koji radi za različite umetničke, dizajnerske, kulturne i društvene institucije u Beču, Donjoj Austriji i Burgenlandu. 

Radi u mađunarodnim okvirima kao umetnik i autor. 

Balkanom putuje od ranih 1980-ih, prvo sa roditeljima, zatim samostalno, istražujući različite teme u zemljama „istočnog bloka“ i njihovim državama naslednicama, posebno u Moldaviji, Rumuniji, Bugarskoj i Srbiji. 

Živi i radi u Beču, Sabari (Austrija) i Tiraspolju (Moldavija) i ‘’na usputnim stanicama’’ između ova tri grada. 

Umetnik Kramar je 2021 pokrenuo projekat MUZEJ FISCHKI – STVAR ZA MNOGE  kako bi se muzealizovala zbirka medija i predmeta, koje je sakupio. 

Kramar  koristi slike i objekte nalik sadržajima starih muzejskih fioka kao zbirku  i alat za pripovedanu priču i istorijski narativ. 

Storkland-Projekat, priča o rodama koje je umetnik do sada sreo, počinje 2019. godine i još uvek traje. 

Galerija BelArt izložbu realizuje u saradnji sa Austijskim kulturnim forumom iz Beograda povodom obeležavanja rođendana jednog od najmarkantnijih umetničkih figura jugoslovenskog prostora druge polovine 20. veka koji je svojim skulpturama trajno obeležio identitet Vojvodine i Novog Sada.

#Galerija Bel art #Izložba #jovan soldatović #kramar #Novi Sad #rode

vesti >

najnovije >

Nada Savković

filolog

Pitanje jezika je izuzetno važno, jer je jezik osnovno oruđe kulture svakog naroda: rodno mesto našeg bića. Pojmovni svet jednog naroda odražava se u jeziku. Kada smo u svom jeziku, mi smo u svom zavičaju. Zato je važno uticati na svest o važnosti očuvanja maternjeg jezika kao preduslova za očuvanje autentičnosti nacije.

Vladimir Bajić

”Graditelji Novog Sada”

”Moramo voditi računa o tome da se u što većoj meri podsećamo na to šta je nekada bilo, šta su važni istorijski događaji, ko su naši preci i kako su oni živeli. To je suštinsko proučavanje društva iz kog proizilaze rezultati koji nam mogu ukazati na to kojim putem treba da idemo da bismo bili bolji ljudi i članovi našeg društva”.

teme >

Rajko Mamuzić i „Velikih sedam”: Pola veka rada Poklon zbirke

1. decembar 2024.

mišljenja >

najčitanije >

studenti >

Izložba “Angažovani plakat”

23. novembar 2024.

sećanja >

Kako je osnovana jedina srpska gimnazija u Ugarskoj?

8. oktobar 2024.

imate vest?
pišite nam!