Predstava savremene igre ”Pričaj mi o ljubavi” na repertoaru je 4. marta, na sceni Jovan Đorđević, od 19.30 časova.
Autorski projekat Andreja Boke ”Roditelj: prvih šest godina” biće izveden na Kamernoj sceni 8. i 20. marta, od 20.30 časova.
„Odluka da čovek postane roditelj je jedna od najvećih odluka u životu. Biti roditelj je odgovornost. Odgovornost ne samo prema novom životu (koji je došao na ovaj svet zahvaljujući nama i preko nas), već i prema budućnosti tog bića i prema generacijama koje tek dolaze. Pre svega je na nama u kakve će se ljude formirati naša deca. Međutim, vreme koje nam je na raspolaganju je ograničeno. Naučnici tvrde da je uticaj roditelja na decu tokom prvih šest godina najvažniji za formiranje njihove ličnosti. Da li ćemo svaki put doneti ispravne odluke”, navodi Boka.
”Centrifugalni igrač” Todora Manojlovića, u režiji Juga Đorđevića će biti izveden na sceni Pera Dobrinović 21. i 22. marta, od 19. 30 časova.
U predstavi igraju: Aleksandar Gajin, Ivana Pančić Dobrodolac, Marko Savić, Milorad Kapor, Vukašin Ranđelović, Aleksandar Sarapa, Draginja Voganjac, Sanja Mikitišin, Anđela Pećinar i Rade Perović.
Komična opera u četiri čina ”Figarova ženidba” Volfganga Amadeusa Mocarta na programu će biti 28, 29. i 31. marta, na sceni ”Jovan Đorđević”, od 19 časova.
Ova opera premijerno je izvedena u Beču 1786. godine.
Libreto je napisao Lorenco da Ponte prema istoimenom pozorišnom komadu Bomaršea.
Komad je u vreme pred Francusku revoluciju bio veoma popularan jer se bavio zabranjenim temama – socijalnom pravdom, jednakošću i fabulom u kojoj sluga nadmudruje svog gospodara.
U istoriji muzike, Figarova ženidba se percipira kao idealan tip komične opere koji je nadahnuo potonje operske kompozitore poput Rosinija i Donicetija.
„U samom srcu Figarove ženidbe, iza komične igre prevara i intriga, leži suštinsko pitanje moći i ljudske prirode. Grof Almaviva je prototip narcisoidnog gospodara – čovek koji ne poznaje granice svojih želja i kojem društveni položaj služi samo kao instrument dominacije. Kada statusni maksimum pripadne ljudskom minimumu, zajednica postaje poligon za zloupotrebu, a poštenje postaje ne samo teret, već i prepreka preživljavanju“, ističe reditelj Aleksandar Nikolić.
Darko Bajić
režiser
Da bi došli do kulturnog identiteta pre svega moramo da poštujemo iskustvo i da pogledamo u prošlost, a ne da bežimo od nje, kako nas danas neretko savetuju. Gledajući film, čitajući knjige i upijajući slikarska dela, mi stvaramo osnovu nekog sopstvenog identiteta. Nacionalni identitet mora da postane deo tvog identiteta. Sa tim saznanjem možeš slobodno leonovati u predivnom svetu različitosti.
Nada Savković
filolog
Pitanje jezika je izuzetno važno, jer je jezik osnovno oruđe kulture svakog naroda: rodno mesto našeg bića. Pojmovni svet jednog naroda odražava se u jeziku. Kada smo u svom jeziku, mi smo u svom zavičaju. Zato je važno uticati na svest o važnosti očuvanja maternjeg jezika kao preduslova za očuvanje autentičnosti nacije.