Кроз разговор и игру у оквиру радионице на француском језику, најмлађа публика имаће прилику да упозна и савлада основне појмове из света уметности и књижевности користећи нека од највреднијих француска издања из Збирке књига Павла Бељанског.
Креативне активности биће усмерене и на личност Павла Бељанског као дародавца, колекционарство, поклон као појам даривања.
Радионицу намењену деци узраста од 7 до 12 година, води др Вања Манић-Матић, доценткиња на Филозофском факултету Универзитета у Новом Саду и координаторка пројеката уметност и култура Француског института у Србији – огранка у Новом Саду.
Пријављивање је обавезно, место можете резервисати позивом на број телефона + 381 21 472 99 66.
Радионице се одржавају у оквиру пратећег програма изложбе ”Књиге Павла Бељанског: oд београдског салона до музејске збирке”.
Изложбом је представљена колекција књига дародавца и оснивача Спомен-збирке Павла Бељанског, коју су заједно са другим личним предметима његови наследници поклонили Спомен-збирци након дародавчеве смрти.
Збирка књига једна је од осам значајних музејских целина, поред збирке антологијских дела југословенске модерне уметности 20. века, по којој је Спомен-збирка и позната широј јавности.
Библиотека Павла Бељанског са 400 јединица, скоро у целости обухвата књиге из периода од средине 18. до средине 20. века.
Највећи број књига је из области историје, историје уметности и књижевности, те права и дипломатије као поља стручног интересовања дипломате Павла Бељанског.
Нада Савковић
филолог
Питање језика је изузетно важно, јер је језик основно оруђе културе сваког народа: родно место нашег бића. Појмовни свет једног народа одражава се у језику. Када смо у свом језику, ми смо у свом завичају. Зато је важно утицати на свест о важности очувања матерњег језика као предуслова за очување аутентичности нације.
Владимир Бајић
”Градитељи Новог Сада”
”Морамо водити рачуна о томе да се у што већој мери подсећамо на то шта је некада било, шта су важни историјски догађаји, ко су наши преци и како су они живели. То је суштинско проучавање друштва из ког произилазе резултати који нам могу указати на то којим путем треба да идемо да бисмо били бољи људи и чланови нашег друштва”.